Ikon Telefon
070-344 05 00
Ikon Öppettider
Vardagar 11:00 - 17:00

Bloggen - Om Webbutveckling och Marknadsföring

Egen domän för mail (5 anledningar)

Egen domän för mail (5 anledningar)

2022-06-06

1. Seriös framtoning

Ibland ser man företag som använder en mailadress från outlook, hotmail eller liknande. Detta ger ett oprofessionellt intryck och dessutom riskerar dessa mail att oftare hamna i skräpposten. Det finns även vissa mailprogram som direkt sorterar alla mail från en hotmail-adress som skräppost.

2. Rätt post till rätt person

Har företaget flera anställda eller olika avdelningar, kan man med fördel ge dessa olika mailadresser. Det förenklar för kunderna att komma till rätt person direkt, och man slipper vidarebefordra mail. Exempel på anpassade mailadresser:

faktura@exempelforetaget.se

support@exempelforetaget.se

butik@exempelforetaget.se

jonas@exempelforetaget.se

3. Mail som når mottagaren

När mottagaren kan se direkt vem som är avsändare ökar chansen att meddelandet blir läst istället för att hamna längst ned i prioriteringslistan eller i värsta fall i skräpposten.

4. Gör skillnad mellan jobb och privat mail

Det brukar alltid fungera bäst att skilja på e-postadresserna för jobb och privat användning. Man bör endast använda företagets domän till företagsrelaterade meddelanden för att minska risken för missförstånd.

5. Marknadsföring på köpet

Om man använder företagets e-postadresser när man skickar jobbrelaterade meddelanden stärker man samtidigt sitt varumärke. Man kan med fördel utforma en bra signatur med företagets logotyp och eventuellt annan information.

Skrivet av:
Jonas
Jonas
< tillbaks till alla bloggposter