Responsiva webbsidor som
fungerar på alla enheter
Vi kontaktar dig och Du berättar om dina önskemål.
Vi presenterar ett förslag inklusive prisuppgift.
Din nya webbsida är publicerad och klar!
Webbplatsen börjar produceras och vi kan göra ändringar.
Du fyller i och skickar formuläret.
En profilsida är det första och viktigaste steget mot en närvaro på internet. Här sätter du nivån eller standarden för hela ditt företag. Sidan bör utformas efter företagets målsättningar och värderingar. Här finns möjligheter att skapa relationer med kunden.
Att synas och vara lättillgänglig på webben ger företaget styrka, och är ett bra sätt att skapa förtroende. Tänk på att det är här som många kunder först kommer i kontakt med ditt företag!
Om du vill öka din försäljning av varor eller tjänster finns det egentligen ingen begränsning för vad man kan göra inom e-handel. Nästan alla produkter eller tjänster kan säljas via nätet. Dock krävs en professionell butik som är attraktiv och inbjuder till köp.
Vi jobbar med flera olika plattformar för e-handel men föredrar Shopify, Ecwid eller AbiCart.
Alla företag måste finnas på webben idag. Det är där kunderna söker efter information och även produkter eller tjänster.
Oavsett om ditt företag är ett enmansföretag eller en stor organisation så finns det bra sätt att finnas på internet för dina kunder.
Möjligheterna är många och ibland räcker det med en enklare presentationssida för företaget, men ibland behövs kanske en helhetslösning med många olika funktioner.
Att presentera information är en konstart i sig. Internet är en fantastisk källa till information, men det gäller att på ett tydligt sätt strukturera och visualisera den om man ska uppnå ett användarvänligt resultat.
Om du söker efter information på webben så vill du att den ska vara tillgänglig och överskådlig. Se till att din närvaro på webben blir så bra som möjligt!
Det finns många användningsområden för bokning via webben. En av de främsta fördelarna är att dina kunder alltid kan nå bokningstjänsten alla tider på dygnet oberoende av bemanning.
Bokningstjänster kan användas till många olika verksamheter såsom möten, kunduppdrag, hantverkaruppdrag, bokning av lokaler eller bordsbokning för restauranger med mera.
Du kanske vill visa upp dig själv, eller något som du producerat. Med en stilfull portfolio kan du presentera dig från din bästa sida. Kanske vill du ha ett fotoalbum, en blogg, eller sälja din konst.
Vad du än vill visa på webben, så kan du göra det på olika sätt. Det behöver inte vara en avancerad hemsida med massor av funktioner, utan kanske bara en enklare presentation. Det viktiga är att den ger det intryck du vill ge dina besökare.
Det finns många sätt för en idrottsklubb att använda internet. Dels kanske man vill presentera medlemmarna eller laget. Dels kan man använda en hemsida för bokning av lokaler, eller nyhetsrapportering. Evenemangskalender och information till medlemmar är andra exempel på användbara funktioner.
Varför inte sprida kunskap och information om den egna sporten?
Många föreningar vill nå ut till sina medlemmar på ett enkelt sätt. Därför är internet en utmärkt kanal för information. Samtidigt vill man kanske sprida information till andra om sin verksamhet. De flesta föreningar kan därför ha stor nytta av att synas på webben via en informativ hemsida.
Man kan till exempel lägga upp aktiviteter via kalenderfunkioner, och värva nya medlemmar genom sidan.
En bra webbsida är företagets viktigaste marknadsplats. Detta gäller oavsett bransch och storlek på företaget.
Internet är den plats där kunderna söker information om varor och tjänster. Du kan med en professionell närvaro förbättra dina kundrelationer och öka din försäljning.
Hela företagets profil avspeglas på hemsidan. Rätt utformning är direkt avgörande för hur företaget uppfattas av andra.
Webbsidan används vanligtvis till företagets information och bör presenteras på ett professionellt sätt för att skapa förtroende hos kunden.
Låt era besökare och kunder godkänna avtal eller beställa tjänster och varor via BankID.
En viktig del är kommunikationen med kunderna. Det finns många sätt att interagera med kunden, tex. genom att länka samman hemsidan med olika Sociala Medier eller att publicera nyheter om företaget, produkter eller tjänster.
Att sidan fungerar dygnets alla timmar och årets alla dagar är en självklarhet. Även en komplex sida måste ha enkel navigation och vara användarvänlig.
Med en hemsida som är väl anpassad efter företagets behov och profil får man en professionell framtoning som vänder sig till rätt målgrupp.
Om du har funderat på att starta E-handel finns möjligheten att få en helt komplett webbutik enkelt och smidigt. Komplettera din butiksförsäljning eller starta ny verksamhet.
Genom att bygga en webbsida på korrekt sätt från grunden, kommer Google automatiskt att ranka sidan högt i sökresultaten. Det handlar exempelvis om att alla bilder ska vara anpassade och ha alt-texter samt att hierarkin i HTML-koden (DOM) är korrekt med rätt flöde. Sökrobotarna som används för indexering av webbsidor ser inte sidan riktigt på samma sätt som vi människor gör, och därför behöver man göra vissa anpassningar.
Man kan säga att allt som har med webbsidan att göra kommer att påverka synlighet och resultat. Det kan vara interaktion med kunder, frekventa uppdateringar, koppling till sociala medier med mera.
Idag är det viktigare att sökorden matchar innehållet i webbsidan än att ha så populära sökord som möjligt. Det ska alltså bli ett relevant sökresultat för att Google ska placera sidan högt.
En annan viktig del är att webbplatsen ska vara mobilanpassad och kunna ladda allt innehåll snabbt och i rätt ordning. (Script får inte blockera annat innehåll osv). Man kan använda CDN där olika innehåll laddas från olika servrar beroende på besökarens fysiska plats.
Den här listan kan göras hur lång som helst men en enkel beskrivning blir att man kan bygga två till synes identiska webbsidor men med helt olika utfall i sökresultaten.
Vad det gäller E-handel så kan man uppnå mycket bra resultat hos Google och andra sökmotorer om man bygger webbshoppen på en beprövad plattform med inbyggda SEO-funktioner och kopplingar till olika annonsnätverk.
Utöver detta finns en hel massa annat man kan anpassa. En planerad länkstruktur och att använda kopplingar mellan sociala medier och bloggar är exempel. Allt sammantaget påverkar trovärdighet och placering hos sökmotorer som Google.
Vill man öka synligheten ytterligare i sökresultaten kan man använda GoogleAds där man betalar för att sidan ska visas vid sökning på utvalda ord eller fraser. Man kan därefter använda funktioner för att mäta resultatet och optimera de annonser som ger bäst resultat.
Även analys av kundbeteende på webbsidan är möjligt, där man kan utforma funktioner och information efter kundernas agerande.
Ovanstående är bara en liten del av allt som kan påverka sökresultaten. Det kan summeras med att om man snickrar ihop sin hemsida själv med något ”gör-det-själv-program” utan att ha tillräckliga bakgrundskunskaper, så kommer man troligen få betala en ansenlig summa för att uppnå vettiga sökresultat för webbplatsen!
Innehåll:
Innehåll:
Innehåll:
Innehåll:
Innehåll:
Slipp investeringskostnaden genom att betala en fast månadskostnad redan från start. Kan tecknas för samtliga kategorier:
För dig som vill ha hjälp att hantera och uppdatera din webbsida.
Inkluderar webbhotell med säkerhetslösningar och automatisk backup.
Uppdateringar av innehåll för en webbplats 4ggr/månad. (max 4 tim.)
Priset varierar beroende på kategori av webbsida. Kontakta oss om du vill veta mer.